Pages Menu

Jak dobrać odzież termoaktywną do temperatury panującej za oknem? Cz.I

Odzież termoaktywna ma to do siebie, że jej wyjątkowych właściwości nie widać na pierwszy rzut oka. Stąd nierzadko zakładamy na siebie więcej warstw niż powinniśmy – trudno bowiem na początku przekonać się, że tak cienkie i lekkie koszulki czy bielizna są w stanie realnie ochronić nas przed wyziębieniem. Wraz ze wzrostem temperatury wcale nie jest lepiej – zasadniczo dobór ilości warstw i rodzajów bielizny i odzieży termoaktywnej do pogody wciąż sprawia nam problem. Dlatego przygotowaliśmy dla Was kompaktową ściągę, z której dowiecie się jak dopasowywać odzież termoaktywną w zależności od warunków pogodowych i trenować z zachowaniem maksymalnego komfortu.

Chociaż tegoroczna wiosna już się rozbujała i w ciągu dnia temperatura jest iście letnia, to ranki i wieczory wciąż pozostają chłodne. Dlatego ubiór warto uzależnić przede wszystkim od pory dnia, w której zwykle trenujesz – choć zdarzyć się może, że trzeba będzie go nieco zmodyfikować, bo np. już od rana słońce będzie ostro prażyć. Niemniej nasz poradnik podzieliliśmy na trzy kategorie z zakresami temperatur, które najczęściej występują w konkretnych porach dnia.

Temperatura 0 – 15 stopni Celsjusza –  trening rano i wieczorem

Jeśli jesteś zwolennikiem treningów wcześnie rano lub późnym wieczorem może się okazać, że zaskoczy Cię niska temperatura. Nie jest niczym dziwnym, że nawet w środku upalnego lata temperatura o tej porze dnia może oscylować w granicach 10 stopni Celsjusza. Dlatego jeśli temperatura za oknem nie przekracza 15 stopni warto zdecydować się na strój sportowy, który będzie składał się z maksymalnie 3 warstw. Pierwszą z nich powinna być przylegająca do ciała bielizna termoaktywna, której podstawowym zadaniem będzie zapewnienie organizmowi optymalnej temperatury. Rolą bielizny temoaktywnej będzie także szybkie i sprawne odprowadzenie wilgoci z powierzchni skóry, co zabezpieczy Twój organizm przed wychłodzeniem. Drugą warstwą odzieży termoaktwywnej powinien być (w zależności od siły wiatru czy opadów) lekki softschell, bluza termoaktywna, która dodatkowo zabezpieczy organizm przed wychłodzeniem a przy tym osłoni go przed działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych. Jeśli na dworze jest naprawdę zimno, na poranny lub wieczorny trening warto założyć trzecią warstwę odzieży – taką, która zapewni maksymalny komfort cieplny podczas treningu. Pamiętaj także, że podczas intensywnego treningu Twój organizm wydziela ciepło, co oznacza, że nawet jeśli po wyjściu z domu jest Ci chłodno, to po chwili treningu się to zmieni.

No votes yet.
Please wait...